רבה של אוקראינה: "האווירה מתוחה, אבל בכל העולם מתפללים עלינו"

מהדורת הבוקר No Comments on רבה של אוקראינה: "האווירה מתוחה, אבל בכל העולם מתפללים עלינו"

הרב משה אסמן, רבה של אוקראינה בשיחה עם 'קול חי': "בביהכנ"ס הגדול של קייב תהיה הערב קריאת מגילה ברוב עם. בגלל העוצר, רבים יישארו לישון בביהכנ"ס. הייתי אתמול באומן, נותרו שם יהודים בודדים. אני נע בכבישים למשימות קדושות של הצלת חיים, אין לי זמן לפחד"

צילום: נתי שוחט/פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב משה אסמן, רבה של אוקראינה שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על המצב באוקראינה: "אני נמצא בבית הכנסת הגדול של קייב. הסתובבתי אתמול בכמה ערים, עברתי גם דרך אומן, הדרכים מסוכנות אבל שלוחי מצווה אינם ניזוקים. יש עדיין יהודים באומן וגם הרבה פליטים שברחו מאזורים יותר מסוכנים".

"אתמול כשהגעתי לקייב הגיעו בדיוק עוד 150 יהודים מצ'רנייב בצפון קייב. שם יש הפגזות כבדות. כל אחד זה סיפור קשה, יש שם פגיעות ישירות".

הוא סיפר "אנחנו מוציאים כל יום כמה אוטובוסים מהערים הגדולות, אתמול הוצאנו 3-4 אוטובוסים רק מקייב מבית הכנסת שלנו. אנחנו מוציאים אותם עם ליווי משטרתי לכיוון מולדובה, בקישינב יש צוות שמטפל בהם והם עולים לארץ או למדינות אחרות. העיקר להציל אותם מכלל סכנה".

עוד סיפר אסמן: "מאתמול בערב יש עוצר בקייב. אני אקרא מגילה פה בבית הכנסת. אתמול קראתי ליהודים לבוא לישון פה בבית הכנסת מי שרוצה. היום צריכים לבוא עוד יהודים מכמה ערים קטנות".

"מחר בבוקר יהיו הרבה אנשים בקריאת מגילה כי כבר לא יהיה עוצר. יש לנו רכב עם אישור וננסה להביא כמה שיותר יהודים. אתמול אמרו לנו שיהיו הפצצות ביומיים האלה דווקא וינסו לכבוש באמצעות כוחות רגליים ומהאוויר, האווירה מתוחה אבל אמרתי לכולם שפורים יום מיוחד ובכל העולם מתפללים עבורנו".

הוא נשאל על קשר עם השיא האוקראיני: "עכשיו אין לנו קשר עם זלנסקי, אף אחד לא יודע איפה הוא, כי היו עשרה ניסיונות לחסל אותו. כמובן שאני מעביר לו מסרים אבל לא ישירות".



0 תגובות